Blog feed
Comment feed



NOSEDEF 

Twitter





Illustrations


Flickr photos


Music (MySpace)


Leo & Frankki podcast


Videos


Latest posts

Räfflad Katt
Resonans
Tummetott
Hizbollah, Nietzsche & Getting Things Done
Nature = Not so Good
The Modern Man
Hämnd & epilepsi
The Platypus is MINE
Monday Worknotes
Auto Coffee Maker & Asian Confusion


Older posts

January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
June 2006
July 2006
August 2006
September 2006
October 2006
November 2006
December 2006
January 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
October 2007
November 2007
December 2007
February 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
April 2009
August 2009
February 2010
May 2011
January 2012
February 2012


music i'm listening to
Monday, August 14, 2006
Hjälm
Nu är det svalt. Jag huttrade till nyss, så tog på mig ett par strumpor och en tröja, och överväldigades av njutning. Fantastiskt hur nice det kan vara att få ta på sig en tröja. Det var som en baklängesrysning, där kylan fick håret att resa sig och receptorerna från huden skickade tillbaka små rysningssignaler till hjärnan som gav mig en liten känslostorm.

Ska försöka matcha den känslan med en bra rulle. Vill se om Me and You..., men jag tar den med Eva en annan dag tror jag. Ska se vad jag hittade i Leos/min gamla lägenhet när vi hämtade hyllan.

[15 minuters letande]

Nähä. Överdådig jävla röra.

Ah. Clerks 2 och You, Me and Dupree. Dupree verkar rätt einfach, men Owen Wilson är ju alltid Owen, Owen Wilson, och bör ju vara tillräckligt njutbar. Såg nån intervju med honom, han verkar helt seg i huvudet, mys-seg och antagligen helt omöjlig som person.

Såg Thumbsucker häromdan, och känner att jag borde prova amfetamin. Eller gå tillbaka till tummen. Nog fan har jag ADHD, slacker-ADHD, kan inte fokusera på skit.

Men snart är våren här igen, med tigerkaka.

Jag försökte laga min hoj, tog ut den på promenad nerför Kastanienallee, till Zweitrad på Fehrbellinerstrasse, men dom jävlarna har bara öppet torsdag till lördag. Vad lever dom i för privat litet utopisamhälle, där man kan ha öppet och stängt hur fan som helst? På torsdag har de iallafall öppet till åtta, så då kan de ju få bita i min pedal.

Gick till Lidl och köpte nån slags räksalladspålägg, det var fantastiskt, inte själva handlandet, men ätandet, och sen lite äckligt när jag ätit ett halvt turkiskt fladenbrot med vitlöksräkor. Själva handlandet var en sån där idiotisk balansakt i frånvaro av varukorg, de vill tydligen inte att man ska handla, och avocadosarna var hårda. Men bitter lemon-läsken var lite lagom bitter, och räkorna har jag ju redan avhandlat. Toalettpapper är aldrig fel heller.

I frysen hade lite plast fastnat i istärningsblocket, såna lösningar kan man säkert köpa jävligt dyrt, det var ju rätt praktiskt att kunna lyfta upp isen med plasten, men äckligt. Det är inte ofta saker är praktiska och äckliga samtidigt. Slutar det med äckligt så är väl den praktiska delen desförinnan praktiskt taget meningslös. Men jag uppskattade den, uppfinningsrikedomen i frysfacket. Och sammanhållningen.

McFit imorrn tror jag. Gymet med den glada bananloggan. Tyckte att den hade en bygghjälm, men jag är inte säker längre. Varför skulle min hjärna lagt till en bygghjälm? För att den hade uppskattat det. De sponsrade Love Parade, vad säger det om ett gym? Ett av de billigaste är de också, det i kombinationen med Love Parade är underligt, tycker jag. Och lägg till en bygghjälm på det, ovanpå en banan. Är det en liten liten bygghjälm eller en stor stor banan? Det är enklare att göra en liten liten bygghjälm än en stor banan, men bananen hade armar, ben, ögon och mun, kanske näsa, och då vette fan om den inte behöver vara rätt stor för att fysiken ska fungera, den behöver ju en rätt stor hjärna innanför skalet, och människor i bananstorlek är fysikaliskt omöjliga har jag hört. Helt omöjliga att ha att göra med. Men det är klart att de har hjälm, annars är det ju så jävla lätt att rycka upp skalpen på dem, de är ju som gjorda för det.

Såg att nån TV-präst bevisade guds existens genom att att äta banan. "Se, så optimalt böjd och gul den är, hur den passar i handen, och har som ett litet handtag att dra i" osv. Sök runt på YouTube så ska du se att du hittar nåt fint, kanske till och med just den filmen.

Fyfan vad ont det måste göra när nån drar upp hjässan på en, en liten explosion av värme, skalet slits av längs ryggen och sidorna, man känner en sista rysning av kyla mot det nakna fruktköttet. Är du ung så stramar det och svider, är du gammal känns det knappt, det bara faller av.

Ok, nu blir det väl Owen då. Eller Clerks. Clerks blir det.

Skicka gärna in bildtips som kan passa ovanstående text, det är så trevligt med bilder, färger och sånt, man blir glad och pigg, men just nu vill jag bara trycka på "Publish Post" och kolla film. Jag lovar att lägga in era bilder här i efterhand.

Puss & kram.
Posted by Nose at 9:30 PM // Direct link to this post // 2 comments