Blog feed
Comment feed



NOSEDEF 

Twitter





Illustrations


Flickr photos


Music (MySpace)


Leo & Frankki podcast


Videos


Latest posts

Impressive Adbusting
Lost Commentary Track Podcast
Owe Thörnqvist in the Container
Turd Italy
Berlin SWAT-teams and shootouts
I woke up one morning naked in a container
C'mon Arnold [video]
A Namnam Connection
IKEA-boy
New song: 2=5 hours


Older posts

January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
June 2006
July 2006
August 2006
September 2006
October 2006
November 2006
December 2006
January 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
October 2007
November 2007
December 2007
February 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
April 2009
August 2009
February 2010
May 2011
January 2012
February 2012


music i'm listening to
Thursday, April 13, 2006
Liten sågning av TV
Fan, jag vill också så gärna hylla TV. Tyckte det såg så ljust ut. Men jag förhastade mig. Förra årets gottande i DVD-säsonger av TV-godbitar hade satt förväntningarna way too high. Svårt att toppa Twin Peaks, Riket och Lost helt enkelt.

T.o.m. Lost levde inte riktigt upp till hypen, slår ändå allt annat just nu, gick inte att sluta titta förrän första säsongen var slukad och jag var ikapp. Sen blev jag tvungen att vänta en hel jävla vecka på nya avsnitt, och istället för att fylla tiden med annat började jakten på nya serier. Det här är vad jag hittade:

Prison Break

"Bättre än Lost!" ropar Leo. Efter 5 avsnitt har jag tröttnat och bryr mig inte längre. En snygg, übersmart, kisande huvudkaraktär sätter sig i fängelse för att få ut sin dödsdömde bror. "How are you going to solve this?" frågar nån karaktär i varje avsnitt när ett nytt oöverkomligt hinder visar sig. "You just take care of that thing I told you" säger han, i varje avsnitt, och så löser det sig, utan att bli särskilt intressant. Bad guys är i bad guys. Peter Stormares karaktär är den enda som har potential, och det är underhållande att han ska föreställa italienarmafioso. T.o.m konspirationsploten misslyckas de göra spännande, ofattbart. Årets besvikelse. Kanske tvingar mig själv att prova några avsnitt till. Eller börjar om med Oz istället.

Thief

André Braugher, Pembleton från Uppdrag Mord (Homicide: Life on the Street) spelar Nick Atwater, en svart Tony Soprano för att citera Weird Science. Borde vara skitbra. Börjar också lysande - Atwater knäcker kassaskåp medans han telefonerar med polisttationen där hans messed up step-daughter sitter och surar. 1:a avsnittet avslutas med att Atwaters & hans dotters liv vänds upp och ner, men det känns lite krampaktigt på nåt sätt, scener som borde vara jävligt rörande blir sådär. I avsnitt 2 börjar jag slösurfa.

Rome

Självklart ska romare spelas av britter. Finemang. Har jag fått damp? Jag tappar fokus i avsnitt 2 här också. Inte ens all sex lyckas hålla mig fast.

Hustle

Om ett gäng hustlers. Senaste Sawyer-episoden i Lost var en favorit, så det här såg jag fram emot. Ok vardags-TV med lite kluriga kupper blir det väl, första avsnittet räckte för mig, skiter fullständigt i karaktärerna.


The Unit

Föll en en gång för Homicide-kopplingen. Mannen bakom, David Mamet, gör en serie om ett anti-terror-team. Och det är en helt vanlig anti-terror-team-serie av första avsnittet att döma. Hårda militärsnubbar, veka fruar. Hur bra var Homicide egentligen?

Arrested Development

Ok sitcom, kanske 20% lysande, inte mer.

South Park

Modern klassiker som fortfarande är jävligt ojämn, men ibland slår allt. Min stora återupptäckt kom självklart med den fantastiska Scientologibashingen Trapped in the Closet. Samtidskommentarerna verkar bli tydligare, mer detaljerade och allvarligare. Ibland på bekostnad av humorn. Trodde aldrig jag skulle kritisera South Park för att vara för politisk korrekt, men jo, faktiskt, i små små stunder händer det. Lämna det till Simpsons, som gör det mycket bättre. Gillar att South Park börjar bli en riktig följetong, bl.a till följd av alla fiender Stone & Parker skaffar sig i verkliga livet. Isaac Hayes lämnar serien och blir skönt hånad & avrättad. 2-delars Muhammed/Family Guy-krig. Mr Garrison bytte kön, och har fortfarande små sköna tuttar. När slutade de ha ihjäl Kenny?

Att kolla upp:

Har inte sett 24 sen första säsongen, får väl se om det funkar att hoppa in i säsong 5, och om det är värt det. Sopranos tappade jag koll på efter en eller två säsonger, känns trögt att kolla upp var jag var. Desperate Housewives har jag bara sett avsnitt av, verkade finfint, men samma där, vill gärna se det från början. Går det att hitta K Street nåstans? Såg ett avsnitt på SVT, fruktansvärt bra serie i dokumentär stil om amerikansk lobby-pr-politik, producerat av Clooney/Soderbergh tror jag, på samma nivå som olje-thrillern Syriana om jag minns rätt. Sen provar jag gärna att se om Dallas, Falcon Crest och Bröderna Dal.
Posted by Nose at 5:01 PM // Direct link to this post // 4 comments